تبلیغات
راه عشق

راه عشق
عرفان ناب اسلامی
نویسندگان
نظر سنجی
نظر شما درباره وبلاگ





به نام خدا

 

السّلام عَلَیک یا مَولای حینَ تَقُوم...

 

زان یار دلنوازم،شکریست با شکایت

گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس

گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا

سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت...

ایام  رو خدمت امام زمانم و دوستان تسلیت می گم.

 

از خدا بخواهیم که بتونیم در پروسه ی زندگی مان روحیه ی ولایت پذیری را نهادینه کنیم.

 

همانطوری که گاهی وقت ها نماز می خونیم و راز و نیاز می کنیم ،متوجه نمی شیم زمان چطوری گذشت.باید روحیه ی ولایت پذیری رو هم همانطور در ذهنمان جا بیندازیم.البته یه وقتهایی هم انقدر سریع نماز می خونیم که متوجه نمی شیم چی خوندیم.

در همه ی افراد این بالا و پایین رفتن ها هست.باید بدونیم لازمه ی وجودی همه افراد وجود این نوسانات است. دقت کنیم که شدت افت و خیز ها رو کم کنیم.باید افت و خیز ها به این صورت باشه:

سعی کنیم افت ها خیلی پایین نباشه و در یک نگاه کلی حالت صعود رو داشته باشه، هر چند با افت و خیزهایی همراه باشه.به این برسیم که بتونیم یک حالت ثبوت رو ایجاد کنیم.سعی کنیم این افت و خیزها اونقدر شدید نباشه که ما رو از اصل بیندازه.

در شریعت به دنبال پیر شریعت (مرجع تقلید) باشیم.به دنبال اعلم آنها.به دنبال رساله.مقلد خوبی باشیم.گفتیم شخصیت هایی مثل امام خمینی و ایت ا... بهجت که به مقامات رسیدند در زمان تقلیدشان هم مقلدین خوبی بودند.

به این برسیم که ولی الله اعظم کوچکترین منیّتی ندارند.پس اولین قدم برای هم سنخ شدن با ایشان کنار گذاشتن منیّت است.باید بنده ی محض باشیم.چون و چرا نیاریم.نماز واجبه چشم،روزه واجبه چشم،حجاب چشم.چشم چشم چشم.

مگه چند تا واجبات داریم که باید چشم بگیم؟

یک بنده محض چون و چرا نمی آره که نه من اینجاشو قبول ندارم و نمی خوام.بنده، زمانی بنده ی حقیقیه که به آنچه که مولا گفته عیناً عمل کنه ،اونوقت لذت بخشه.اگه هر طور که اون راضی وخشنوده عمل کنیم.چون اون لذت می بره پس ما هم لذت می بریم.

بلا و مصیبت ها هم برای مومن یا کیفره یا ارتقا درجه.ودر هر دو صورت باید براش لذت بخش باشه.

مثل یک ورزشکار که یک پروسه ی سختی رو تحمل می کنه،اما نمی گه عجب بدبختی .چون می دونه برای رشد خودشه.واز طرفی اگه این رو هم در نظر بگیریم که "هر مصیبتی که به تو می رسه از خود توست"(آیه ی قرآن) دیگه اون مصیبت رو به خدا نسبت نمی دیم.از خدا گله ای نداریم.دیگه از خدا طلب کار نیستیم.به این می رسیم که فقط خیر می بینیم.(الخیر فی ما وقع)

مثل این می مونه که بخواهم شنا یاد بگیرم و نخواهم خیس شم.خوب غیر ممکنه.لازمه ی یادگیری شنا خیس شدنه.پس لازمه ی قربی که طلب می کنی این بلاهای زیاده.

هر که در این راه مقرب تر است                   جام بلا بیشترش می دهند

و وقتی از خداوند قرب می خوام باید ظرفیتش رو هم داشته باشم.

آقای دولابی می گفتند وقتی دستم برید اگه بدونم این به خاطر اون گناهی است که کردم دیگه می خندم چون می دونم دارم پاک می شم.

ایشان می گفتند در کودکی بازی جالبی داشتند.عضوی از گوسفند رو که شبیه توپکی بود بین دو سنگ اونقدر می ساییدند که پوستش نازک می شد.اون وقت می شد مثل یه بادکنک بادش کرد.نکته ی جالبش این بود که این توپ تازمانی قابلیت این کار رو داشت و می شد بادش کرد که تازه بود.مَثَل حال ما آدم ها هم همینه.اگه می خواهیم ظرفیت مان بالا بره و رشد کنیم باید بین سنگ مصایب روزگار ورزیده بشیم.وتا زمانی این قابلیت رو داریم که هنوز روحمان تازه است و به گناه عادت نکرده.تا وقتی گناه در ما نهادینه نشده که اگه بشه سخت تره.

شناخت ولی و امام زمان

چطور حضرت رو بشناسیم و تشخیص بدیم که این شخص امام زمان است؟

شناخت ایشان از طریق علماست.اگه علما تایید کردند که ایشان امام زمان است،پس امام زمان است.

سوال: زمان ظهور آقا بعضی از علما با ایشان مخالفت می کنند،پس چطور ایشان رو بشناسیم؟

جواب:تمام و یا اکثر علما مخالفت نمی کنند.مخالفین طبق روایات محدودند.اگر اکثریت علما رای بدهند که ایشان امام زمان اند،برای ما حجت است.

حالا با علما امام زمان رو شناختیم.اگه امام زمان بفرمایند این عالم رو سر ببر؛چشم.

از طریق دین امام زمان رو می شناسیم.بعد دیگه ضابطه و معیار میشه امام زمان.

تا زمانی که ولی رو نشناختیم،ولی رو با چهارچوب دین می شناسیم.بعد از شناخت ولی دیگه ولی رو با دین نمی شناسم.دین رو با ولی می شناسم.نکته اش هم اینه که قرآن می گه "قالوا سمعنا و اطعنا"(شنیدیم و اطاعت کردیم).نمی گه" سمعنا واستدلنا"(شنیدیم و دلیل خواستیم).این یعنی سرسپردگی محض.

غیبت آقا امام زمان تنبیه شیعه است.جریمه ماست که درد هجران می کشیم.شیعه داره مجازات بی لیاقتی خودش رو می بینه.

از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله هر کدوم از اهل بیت علیهم السلام دونه دونه تا پای جان برای برپایی عدل پیش رفتند.

پیامبر صلی الله علیه و آله فقط در ده سال اول حدود هشتاد و خورده ای جنگ داشتند و به دنبال ایشان اهل بیت علیهم السلام با این همه مصایب که متحمل شدند.همه ی اینها برای چی؟فقط برای اینکه نگذارند پرچم عدالت به زمین بیفته ولی افتاد.

چرا می گیم پیامبر آخرُالزّمان؟یعنی ایشان پیامبر آخرِ زمان هستند(یعنی دنیا از زمان خارج و وارد عالم ملکوت میشه).پیامبر صلی الله علیه و آله می خواستند این کار رو بکنند که شیطان به دلایلی مانع شد.امام زمان روحی فداه هم صاحب الزمان هستند.یعنی کاری رو که پیامبر می خواستند انجام بدهند و نشد،امام زمان انجام می دهند.اما کی؟بستگی به ما داره.

شیطان بعد از تمرد از خدا خواست که به او مهلت بده تا قیامت و خداوند فرمود که به تو مهلت میدم تا وقت معلوم.علما معتقدند که وقت معلوم زمان ظهور آقاست که در اون زمان شیطان بدست مبارک ایشان کشته میشه.

بدست ماست که کی این حکومت رو بدست حضرت بدیم.

دو نوع مدیریت داریم:مدیریت ظاهری وباطنی.مدیریت باطنی در اختیار خداست که به خلیفه اش سپرده.ومدیریت ظاهری که اکثریت در شریعت است.وظیفه ماست که مدیریت باطنی رو ظاهر کنیم.حکومت ظاهری رو تشکیل بدیم و پرچم رو بدست خلیفه الهی بدیم که ایشان پیش ببرند.مدیریت ظاهری هر چند به ظاهر در حال حاضر بدست قدرت های شیطانی است اما وظیفه مومنین است که این مدیریت باطنی رو ظاهر کنند.

در مورد ملکوت

ان شاءالله بحث عوالم وجود رو یک بار کامل باز می کنیم اما به طور خلاصه در مورد ملکوت میشه گفت:

این عالم ،عالم مُلک است و ورای این عالم مثال یا همان ملکوت یا همان مجمع البحرین رو داریم که عملا در اونجا مرگ نیست و هر کسی اونجا هست وارد بهشت میشه. در مسیر عرفان هم عملا همین پروسه رو دنبال می کنیم.وقتی وارد عین الیقین شدیم یعنی وارد ملکوت شدیم.

براین اساس هم ظهور دو نوعه:ظهور عام و ظهور خاص.ظهور عام در همان جمعه ی موعودی است که آقا ان شاا...الرحمن ظهور میکنند.وظهور خاص برای هرکسی که چشمش باز میشه،میشه جمعه ی ظهور او.

قیامت هم به همین شکل دو نوعه:قیامت عام وخاص.قیامت عام همان یوم القیامه با اون اوصاف و نشانه ها که نظم زمین به هم می خوره و...قیامت خاص و قتی انسان مرگش فرا می رسه قیامتش برپا میشه.(اذا مات الانسان قامت قیامته).در قیامت خاص حقایق وجودی انسان به هم می ریزه و رابطه اش با عالم ماده قطع میشه.و پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند:موتوا قبل أن تموتوا.(بمیرید پیش از آنکه مرگ اجباری فرا برسه).یعنی طوری باشید که در همین دنیا .قیامت خاصتون برپا بشه.که این یعنی همان باز شدن چشم دل.همان ظهور خاص.

انسان به مرتبه ای می رسه که می تونه موت اختیاری داشته باشه.یعنی با اختیار بمیره پیش از اونکه مرگش فرا رسیده باشه.و واقعا هم تمام علایم مرگ رو داره .طوری که وقتی پزشک بالای سرش میاد علایم حیاتی در او نمی بینه و مرگ او رو تشخیص میده.

بحث سر این بود که امام زمان که بیان این عالم رو وارد ملکوت می کنند.به مرور انسان رو به ملکوت می رسونند.در اون زمان اکثریت به این مقام می رسند.مثل الان نیست که انگشت شمار باشند مثل آقای نخودکی ،آقای قاضی.

کشته شدن ولی بزرگترین صدمه رو به بشریت می زنه.انتقام این امر چیزی نیست که با قصاص جبران بشه.بدترین مصیبت ها به اهل بیت علیهم السلام وارد شد.از این روست که تنبیه بشر به مرور زمان بیشتر میشه و جبران سخت تر.

در زمان امام صادق علیه السلام می بینیم که زمان به ظاهر زمان خوبیه.از طرفی بنی امیه ساقط شده.بنی عباس هم نو پاست.حکومت هم به دست خلفای بی کفایتی است که6ماه بیشتر دوام نمی آورند.و از طرفی شاگردان امام هم زیاده.پس به ظاهر فرصت مناسبی است برای اینکه خلافت ایجاد شه.ظاهر این بود که باید قیام می شد،اما نشد. از امام صادق علیه السلام پرسیدند چرا قیام نمی کنید؟تنها من 400 تا یار دارم که در اختیارتون قرار میدم. فرمودند اگه من به تعداد این بزها یار داشتم قیام می کردم.اون شخص می شمره بزها رو می بینه 14 هستند.یعنی اون موقع 14 تا یار تنوری هم نبودند. با گذشت زمان تنبیه زیادتر می شه چون خسران بیشتر شده.توی یه فاصله ای دیگه تنوری ها باید 313 تا باشند.یعنی احساس می کنی تنبیه بشریت بیشتر شده.مثل اینه که میری پیش دکتر می گه مثلا انقدر زمان می بره تا خوب بشی با دارو. وقتی اعتنا نکنی یه مدت که بگذره دیگه تو همون مدت زمان مداوا نمی شی.تازه نه با دارو که با عمل جراحی. پس هر چی زمان می گذره درمان سخت تر می شه.

قرآن هم میگه اون دنیا عذاب سخت تره.اگه همین جا عذاب نازل بشه و نمونه برای اون موقع خیلی بهتره.

اطاعت از خدا فقط در اطاعت از معصوم است.اگه این رو درک نکنیم باید حالا حالاها منتظر بمونیم.و هرچه که در این راستا روحیه ی اطاعت پذیری رو زیاد میکنه خوبه.ولایت پدر،مادر،همسر...

اما ما باید به سراغ ولی بروی یا ولی به سراغ ما بیاد؟

مَثَل پیامبر مَثَل طبیب دوره گرده که خونه به خونه درها رو میزنه و مداوا می کنه.(طبیبٌ دوّارٌ بِطِبِّه).اما امام نه.باید سراغ امام رفت.حضرت زهرا جانم به فداشون فرمودند:مَثَلِ الامام کَمَثَل الکَعبَه یُعطی وَ لایُعطی(مثل امام مثل کعبه است مردم به سوی او می روند و او به سوی مردم نمی رود)

باید اونقدر رشد کنیم و ظرفیتمون روم بالا ببریم تا ولیّ خدا بیاد...

پیر استادم می گفتند اگر 40 درصد مردم به عین الیقین برسند امام زمان ظهور می کنند.

طوری رفتارکنیم که آقا بیان سراغمون.

آیا همه باید به دنبال ولی بریم یا اکثریت ؟یا اگر عده کمی هم بریم کفایت می کنه؟

به این سوال جلسه بعد پاسخ می دیم انشاءالله...

لطفا اگه سوالی راجع به مطالب دارید اون رو در قسمت نظرات بگذارید...

یاحق...

اللّهم صَلی عَلی مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ و عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج وَاجعَلنا مِن خَیرِ أنصارِه وَ أعوانِه و المُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه وَ أیِّد وَ احفَظ قائِدَنا و عُلَمائِنَا الرَّبّانیین وَ اجعَلنا مِنهُم وَ اغفِرلَنا وَ لِوالِدَینا و لِوالِدَی والِدَینا وَ لِمَن وَجَبَ حَقَّهُ عَلَینا وَ ارحَمنا وَ عافِنا وَ اعفُ عَنّا وَ أصلِح اُمورِنا وَ اقضِ حَوائِجِنا وَ تَفَضَّل عَلَینا فِی الدُّنیا وَ الآخِرَه وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ عِترَتهِ الطّاهِرَه.

التماس دعا




[ شنبه 17 دی 1390 ] [ 08:24 ق.ظ ] [ راهی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با استعانت از حضرت ولیعصر ارواحنا فداه

حدیث را شنیده ای؟حدیث قدسی را می گویم.همان که خداوند به بنده اش خطاب می کند که:

ای فرزند آدم!

من بی نیازی هستم كه نیازمند نمی شوم ، مرا در آنچه به تو امر كرده ام اطاعت كن؛

تا تو را انچنان بی نیاز كنم كه نیازمند نشوی

ای فرزند آدم!

من زنده ای هستم كه نمی میرم ، مرا در انچه به تو امر كرده ام اطاعت كن

تا تو را زندگی جاویدان بخشم

ای فرزند آدم!

من به هر چه میگویم "باش",پس میشود ، مرا در آنچه به تو امر كرده ام اطاعت كن

تا تو را آنگونه قرار دهم كه به هر چه بگویی باش بشود

وآنجاست که وجود بنده تجلی گر حق می شود...
بی مقدمه بگویم می خواهیم در مسیر عرفان ناب و در کوچه هایی که از یاد خداوند و نام اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) عطرآگین گشته قدم برداریم.می خواهیم به یاری پروردگار نور الهی را از فواد به عقل و روح و نفس و... و بالاخره به جسم بتابانیم.حجاب ها و پرده ها را کنار بزنیم و اولئک المقربون شویم.همان ها که حضرت حق آنها را السابقون السابقون خوانده...
فقط باید اولین قدم را تو برداری،پروردگاربه باقی قدمهایت حواسش خواهد بود.
اگر می خواهید در این مسیر سیر و سلوک هم قدم یکدیگر شویم پس بسم الله...
در بلاگ راه عشق مطالبی خواهیم نوشت که اگر خداوند یاری کند.مطمئناً هرجلسه که بگذرد همه ما بزرگتر میشویم.وخدا کند،خدا کند که روزی شود که چشم و گوش ما چشم و گوش پروردگار شود و آنوقت چه زیباست در آستان جانان جان سپردن.
این یک دعوتنامه است به تمامی دوستانی که می خواهند یک عرفان حقیقی را بشناسند.پس گوش به زنگ مطالب هر هفته باشید...
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :